maandag 16 juli 2012

Creatieve Mix van Palestijnse Vlag en Vlag Syrische oppositie

Toen ik nietsvermoedend een youtubefilmpje (1) aan het bekijken was viel me een bepaalde vlag op die tijdens een demonstratie werd gedragen. Ik heb er een snapshotje van gemaakt:


Een opmerkelijke verschijning. Want het is namelijk een vlag die niet eigenlijk niet bestaat. Het is een typische mengeling van de Palestijnse vlag met de rode driehoek links en vervolgens de kleuren zwart wit groen (van boven naar beneden):


en vervolgens de vlag van de Syrische oppositie die buiten de drie sterren ook de kleuren net andersom heeft, en bovendien ontbreekt de rode driehoek links:


Ik veronderstel maar dat de mensen niet zo snel een vlag van de oppositie in elkaar konden zetten en daarom maar een Palestijnse vlag hebben gepakt en daar op de achterkant drie rode sterren hebben getekend. Creatief, ik kan het niet anders zeggen. Creatief zijn ze wel vaker bij de Syrische oppositie overigens. Kijk maar eens naar deze fotoshop-actie hieronder (2).




VOETNOTEN
(1) http://www.youtube.com/watch?v=d_2WW7h_TmI
(2) http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2012/03/12/de-fotos-die-onze-westerse-media-u-niet-tonen-12032012/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten